הבדלים בין שיטות מימון לעסקים
רוב בעלי העסקים לא יכולים לשרוד ללא מימון חיצוני. מקור מימון הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הפתיחה, הצמיחה וההתפתחות של העסק. מקורות מימון אחראיים על יצירת בידול עבור העסק ועל רכישת מלאי מוצרים או שירותים. בעלי עסקים בכל רחבי העולם משתמשים במקורות מימון ממשלתיים או פרטיים על מנת להשיג את מטרותיהם. כתוצאה מכך, יש מגוון רחב של שיטות מימון לעסקים. היכרות עם השיטות יכולה לעזור לבעלי עסקים לגבש תכנית ולהחליט על יעדי מכירות, הפקת לקחים והיזון חוזר.
ההבדל העיקרי הוא בין מימון הניתן על ידי גופים מוסדיים כמו בנקים, חברות אשראי וחברות ביטוח, לבין מימון הניתן על ידי חברות פרטיות. גופים מוסדיים מעניקים מימון רק לאחר תהליך ארוך של בדיקת זכאות, אך היתרון שלהם הוא הלוואות בתנאים יחסית נוחים. לעומת זאת, חברות פרטיות מציעות מימון לעסקים באופן מיידי אולם בריביות גבוהות. הבחירה בין שיטות המימון תלויה בצרכי העסק ובתכנית העומדת לרשותו.
עם מי מתייעצים לגבי מימון לעסקים?
אפשר לחלק את הנושא של מימון לעסקים למספר תחומים. הקבוצה העיקרית של אמצעי המימון כוללת הגדלת מסגרת האשראי, נטילת הלוואות או נטילת משכנתא. בעל העסק מתחייב להחזיר את החוב כעבור תקופה מסוימת ובתנאים הנקבעים מראש. לעומת זאת, קבוצה שנייה של מימון לעסקים כוללת הוספת משקיע חיצוני.
אפשר להתייעץ עם עורכי דין, רואי חשבון ומנהלי חשבונות ולשמוע על פתרונות מימון לטווח קצר וארוך. בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על מימון מן הסוג הזה. המימון נועד על מנת לעזור לעסק ולהשיג עבורו את המטרות הכלכליות. מימון הוא חלק בלתי נפרד מניהול של עסק ומיצירת תחרות בסביבה צפופה ודינאמית.
צפו בסרטון הבא המדגים שיטות שונות למימון עסקים!